انقلاب کانتینر و آثار آن در حقوق حمل و نقل | transemartlogistics

انقلاب کانتینر و آثار آن در حقوق حمل و نقل | transemartlogistics

در چنین مواقعی کارگزار وظیفه انتقال کالا از یک کشتی به کشتی دیگر را بر عهده دارد . هم چنین باید مطمئن باشد که مقام های بندری با تغییر وسیله حمل و نقل مخالفتی ندارند . حمل و نقل کانتینری مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها افزایش بهره وری می باشد . کانتینر در اندازه و ابعاد متفاوتی ساخته شده و به منظور حمل و نقل کانتینری به کشتیرانی تحویل داده میشود . کانتینرجعبه فلزی بزرگی است که برای حمل کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • در کل مزایای کانتینری کردن بسیار فراتر از معایب آنست، به همین سبب نیز طی چند دهه‌ی گذشته، کاربری کانتینر چنین رشد مستمر و فزاینده‌ای را تجربه کرده است.
  • به گونه‌ای که کارشناسان، یکی از دلایل بحران مالی شرق آسیا در سال 1997 را همین عدم توازن تجارت و کاهش برابری برخی ارزها نسبت به دلار آمریکا ارزیابی می‌کنند.
  • حداقل ۸۰ درصد از حجم تانکر در زمان جابجایی، باید پر شده باشد تا از بروز خطراتی مانند لنگر انداختن بار داخل کانتینر جلوگیری به عمل آید.
  • برای ادغام محموله‌های تجاری ، تبدیل یک محموله بزرگ به محموله‌های کوچک و برعکس از این نوع روش حمل و نقل دریایی استفاده می‌کنند.
  • تمامی حمل و نقل های دریایی از طریق بندرهای جنوب کشور صورت می گیرد.بندرعباس، بندرامام خمینی و بندر بوشهرحمل و نقلهای دریایی را انجام می دهند و محصولات کانتینری بیشتر از بندرعباس و بندر بوشهر انجام می شود.

در برخی موارد در حمل و نقل کانتینری ، بارگیری توسط حمل کننده کالا انجام می شود . فرقی ندارد که مقدار کالا کمتر از ظرفیت کانتینر باشد و یا کانتینر را پر کند و یا کالایی غیر از کالای مورد نظر بارگیری شود ، در هر صورت اگر حمل کننده بارگیری را انجام دهد ، LCL تلقی خواهد شد . بارزترین مزایای دیگر ترانزیت کالا به این روش، انبارکردن و درست چیدن کانتینرها روی یکدیگر می باشد . برخی اقلام و تجهیزات برای انتقال از جایی به جای دیگر، قابل بسته بندی نیستند و شکل و ظاهر آن‌ها نیز نامتعارف است. از این رو آن‌ها را با استفاده از سیستم حمل و نقل کانتینری جا به جا می کنند که در آن این وسایل را به صورت یک واحد منفرد حمل می کنند. به این ترتیب هزینه‌های شما کاهش می یابند و در زمان شما نیز بسیار صرفه جویی می شود.

کتاب جایگاه مونوریل در حمل و نقل شهری

با توجه به اینکه شما چه شیوه ای را برای حمل دریایی انتخاب میکنید اصطلاحات متفاوتی در این خصوص استفاده میشود. بهتر است حالا که قصد ارسال بار با کشتی را دارید کمی بیشتر با این اصطلاحات آشنا شوید. با ظرفیت تخلیه 2،000،000 تن در بهترین منطقه دسترسی محلی با سریع ترین نرخ زمان تخلیه محمولات فله شامل غلات از قزاقستان، کود شیمیایی از کشورهای مشترک المنافع CIS و سنگ آهن میباشد. بار معمولا با جرثقیل از بالا، داخل کانتینر قرارگرفته، کانتینرهای بدون سقف، سایزبندی 40 یا 20 فوت دارند. همچنین برای مهار کردن بار حلقه‌هایی در بالا و پایین آن‌ها قرار گرفته است. فرم و شکل ظاهری این کانتینرها دقیقا مانند کانتینرهای است که ما دیده ایم.

حمل دریایی کانتینری – Container Shipping

تین‌نیوز در این مدت با انتشار سالانه نزدیک به ۵۰۰۰۰ مطلب مرتبط با حوزه تخصصی حمل‌ونقل، به رسانه‌ای جامع در این حوزه تبدیل شده و در رتبه‌بندی‌های رسمی جزو برترین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تخصصی کشور است. ، به‌کار می‌رود، و به این معنا است که گیرنده‌ی کالا، موظف است، هزینه‌ی تخلیه‌ی کالا را، در بندر مقصد، پرداخت نماید. این روش حمل محصولات، برای انتقال چند وجهی و حمل و نقل ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش حمل و نقل، می توانید از چند راه برای انتقال و جا به جایی محصولات www.transemartlogistics.com خود استفاده کنید.

تجارت آمریکای شمالی با کشورهای شرق آسیا (به ویژه با کشورهای ژاپن، کره‌ جنوبی و چین) مدتهاست که دارای عدم توازن بزرگی است. ولی ابتدا در سال 2006 و سپس در 2018 میزان عدم توازن به حدود 2.8 برابر رسید. این حجم از نابرابری بر روی سیستم کانتینری (به لحاظ تعداد پر و خالی و هزینه‌های مربوطه) آثار ویژه‌ای گذارده است. به گونه‌ای که کارشناسان، یکی از دلایل بحران مالی شرق آسیا در سال 1997 را همین عدم توازن تجارت و کاهش برابری برخی ارزها نسبت به دلار آمریکا ارزیابی می‌کنند.