از نام یكی از سنگهای قیمتی استفاده كنید. نام شرکت با رنگ طلایی روی سردر ورودی حک شده است و نور در همه قسمت ها به چشم می خورد. فضای داخلی این فروشگاه باید به گونه ای انجام می شد که معرف نام تجاری آن بوده و در میان سایر فروشگاه ها شناخته شود. اینجا مرز فروشگاه شما با فضای خارج و اولین تجربه آنها برای دیدن چیزهایی است که شما برای ارائه دارید. برای این کار یک ویترین چند وجهی نورانی را با ابعادی متناسب در وسط فروشگاه قرار دهید و بالای آن یک لوستر شیک و نورانی آویز کنید، به طوریکه نور از بالا به ویترین و اطراف تابانده شود و در آن ویترین جدیدترین، زیباترین و شیک ترین طلا و جواهرات داخل فروشگاه را قرار دهید. یا از ویترینهایی با اشکال متفاوت برای فضاسازی استفاده کنید، ترفند دیگر استفاده از المانها میباشد، برای مثال در قسمتی که ویترین جواهرات و حلقه عروس و داماد قرار داده شده یک تابلویی که نماد جواهرات عروس و داماد است نصب کنید. رنگ در طراحی دکوراسیون مغازه نقش مهمی ایفا می کند معمولا رنگ اصلی که در طراحی دکور مغازه بکار می رود متناسب با نوع محصولات موجود در فروشگاه می باشد به عنوان مثال شما یک فروشگاه شکلات مربوط به یک برند خاص داخلی را دارید به این ترتیب نکته مهم در انتخاب رنگ برای دکور، ویترین، کف، سقف و دیوارها کاملا متناسب با نوع محصولات آن برند است انتخاب نوع پوشش کف باید به نحوی باشد که برای یک مشتری یادآور ورود به فروشگاه برند شکلات باشد بدین ترتیب رنگ ها نشان دهنده امضای یک برند در طراحی دکوراسیون مغازه می باشند.
تاسیسات نمایان در سقف و دیوارها و مشخصات فوق، تداعی کننده اتمسفر کلی فروشگاههایی با تخفیف زیاد است. دو ویژگی مهم حاکم بر جو کلی یک فروشگاه، تجربه بویایی و دیداری مشتری هستند. به تجربه ثابت شده که ما هنگامی که خود را در آینه می بینیم، رفتار بهتری را از خود نشان می دهیم. به همین دلیل، میخواهیم به شما در فراگیری اصول اولیه و پایه دکوراسیون داخلی طلافروشی ای کمک کنیم. تاکتیک دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که شما مسیر را برای هدایت مشتری به جای خاصی استفاده می کنید. برای راحتی مشتریان و اینکه احساس کنند به جای خرید به یک هتل 5 ستاره آمدهاند که قرار است با خیال راحت به تماشای جواهرات ارزنده بنشینند، بهتر است از مبلمانها و یا صندلیهای راحتی با رنگ خاص و زیبا استفاده کنید. راهکارهای مختلفی برای جلب توجه مشتریان و دیده شدن مغازه وجود دارد. معمولا کف چین ویترین را از جنس های مختلفی می سازند مثل چوب یا سنگ یا در برخی موارد با روکشی از چرم کف چین ویترین را با نمای دیگری نشان می دهند.
به خاطر طیف وسیعی از دستبندهای جذاب و قابل سفارشی سازی شهرت دارند که از طلا، نقره و سنگ های قیمتی ساخته شده اند. شرکت طراحی دکوراسیون طلا فروشی مقدم ( مقدم مانکن ) پیشرو در صنعت طراحی و اجرای ویترین طلا فروشی و مانکن طلا افتخار دارد که با بیش از 11 سال سابقه فعالیت در زمینه : اجرای صفر تا صد دکوراسیون طلا فروشی ،اجرای انواع گاوصندوق طلا فروشی طراحی وتولیدانواع:مانکن و جعبه طلا، جواهر، بدلیجات، در ابعاد مختلف و همچنین دکوراسیون داخلی با کادری مجرب جدیدترین مدل های روز دنیا را عرضه نماید. هرچقدر ویترینها و سکشنها با نظم و ترتیب بیشتری چیده شده باشند، شانس اینکه مشتری از بین آن همه طلا، جنس مورد نظر خود را پیدا کند بیشتر خواهد بود. در درجه اول ویترین باید از امنیت بالایی برای حفاظت گنجینه درونش برخوردار باشد، طلا و جواهرات برای حفظ ایمنی تا قبل از انتخاب در دسترس مشتریان قرار نمیگیرند و افراد فقط میتوانند از داخل ویترین مدلها را تماشا کنند، بنابراین ویترین باید محفظهای شیک، زیبایی و نورانی باشد تا افراد طرح و مدل و رنگ طلا و جواهرات را به خوبی درون آن مشاهده کنند.
استفاده از شیشه، متریال های براق و نورپردازی مناسب می تواند برای ایجاد چنین خصوصیاتی مناسب باشد. برای این منظور بهتر است در طراحی سایت جواهری نیز از وجود چنین بخشی بی نصیب نمانیم و منبع اطلاع رسانی قیمت طلا و سکه به مشتریان خود باشیم. اما حتما این نیمکتها یا صندلیها را در معرض دید و رو به مشتریان قرار دهید تا آنهایی که در حال پرسه زدن در فروشگاه هستند ببینند که چنین فضایی در فروشگاه وجود دارد. او این واقعیت را دریافت که یک مشتری نوعی، مخصوصا بانوان، از خرید در راهروهایی که در آنها احتمال قرار گرفتن پشت مشتری دیگر باشد و یا کسی دیگر پشت آنها قرار بگیرد، اجتناب می کنند.
اما استراتژیهای متداول تری وجود دارند که همه خرده فروشان می توانند از آنها برای بالابردن فروش خود استفاده کنند. CRI یا شاخص تفکیک رنگ ، هنگام انتخاب تجهیزات روشنایی برای طراحی روشنایی فروشگاه اهمیت دارد. مقدار CRI به چگونگی ظاهر اشیاء نزدیک در رنگهای واقعی در زیر نور اشاره دارد. از منابع نوری با مقدار CRI 80 یا در صورت امکان بیش از ۹۰ باید در نورپردازی فروشگاه جواهرات استفاده شود. بنابراین ، استفاده از منابع نوری با انرژی کارآمد و طولانی مدت از نظر پس انداز شما سودمند خواهد بود. پس مثلا در انتهای راهروها، چیزهایی را قرار دهید که چشم و توجه مشتریان را به سمت خود جلب می کنند. در جامعه خرده فروشی امریکای شمالی، معروف است که 90% از مصرف کنندگان پس از ورود به فروشگاه، بطور ناخودآگاه به سمت راست می پیچند.
ناحیه ورودی فروشگاه که با عنوان منطقه فشرده سازی نیز شناخته می شود، اولین فضایی است که مشتریان احتمالی، در هنگام ورود به فروشگاه، در آن قدم می گذارند. اولین تصویر، تصویر نمای ورودی ساختمان فروشگاه معروف بولگاری است. مثلاً اگر به یکی از طراحی هایی که از سوی NDK برای یک اسباب بازی فروشی دقت کنید، از کاراکترهای کارتونی به صورت برجسته سازی استفاده شده است که هر کودکی را به وجد می آورد. برای فضاسازی میتوانید از ایجاد اختلاف سطح استفاده کنید، برای مثال ویترین جواهرات و حلقه عروس و داماد را در جایی قرار دهید که برای دسترسی به آن نیاز باشد یک یا چند پله افراد بالا بروند. می توانید با کمترین هزینه، نیاز خود برای تعمیرات مختلف دیوار ها و ویترین را مرتفع سازید.
برای دیدن برخی از ایده های بصری عالی برای دیوار قدرت، در Pinterest جستجو کنید. مثالی از راه حل های ابتکاری که در فروشگاهها برای هدایت مشتریان به بخش محصولات کودک استفاده می شود، استفاده از نقش ردپای حیوانات روی زمین فروشگاه و در جهت راهنمایی آنها به بخشی از فروشگاه است که برای کودکان جذاب بوده و احتمال فروش را بالا می برد. لذا مطمئن شوید که توجه بسیار ویژه ای به مواردی که برای نمایش در این محل کرده اید، و همچنین نحوه نمایش آنها معطوف کرده باشید. برای روشنایی عمومی سطح فروشگاه ، ۸۰۰ لوکس انتخاب مناسبی خواهد بود. این کار تا حد زیادی وابسته به ابعاد و چیدمان عمومی فروشگاه شماست. توجه به ابعاد تجاری ویترین متناسب با اندازه مغازه نقش بسزایی دارد. ویترین طلافروشی ام دی اف و کاربرد این مصالح در ساخت مغازه های طلا فروشی : ویترین طلافروشی ام دی اف شده . از آنجایی که طلا یک نوع کالای لوکس است؛ سرقت طلا در تمام ساعات روز و اوقات سال وجود دارد. حتی برخی از خبرگان عرصه کسب و کار عقیده دارند که نصب آینه در فضاهای داخلی فروشگاه، میزان سرقت را نیز تا حد معنی داری کاهش می دهد. برخی نیز با اعتقاد به این جمله که “هرجا که چشم برود، پا نیز خواهد رفت” این کار را با پوشاندن مسیر با کفپوش متفاوت از پوشش عمومی فروشگاه، ساده تر می کنند.
باید اطمینان پیدا کنید که توجه مشتری به محصولاتی که در معرض نمایش گذاشته اید، جلب می شود؛ اعم از اینکه اقلام جدید یا فصلی، و یا پرسود یا پرتقاضا باشند. از آنجایی که آنها در حالت انتقال هستند، احتمال این وجود دارد که محصول، راهنما، علامت و یا سبد خریدهایی را که در آنجا قرار داده اید، نبینند. به همین منظور نکات و ایدههای مختلفی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که در این امر یاریرسان باشد. البته واضح است که منظور از کودکان در این بخش، کودکانی است که قادر به صحبت بوده و قوه تشخیص اشیا را دارند. علاوه بر این چشم طمع دزدان نیز همیشه بدنبال طلا و جواهر میباشد، بنابراین باید دکوراسیون داخلی طلافروشی به گونهای انجام شود که هم چشم طرفدارانش را خیره کند و هم از چشم بد دزدان محافظت شود نهایت زیبایی و درخشش در نهایت امنیت نکته حائز اهمیتی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی در نظر داشت.
ما نگاهی خواهیم داشت به برخی از اصول این کار که علاوه بر ایجاد فضای داخلی موثر در جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه شما و ترغیب آنها به جستجو برای محصولات بیشتر، آنها را تشویق می کند که خرید خود را با مراجعه به صندوق، کامل کنند. بدین ترتیب کسب و کار شما با محیط اطراف به نوعی متناسب شده و همگام با تغییرات و یا مناسبتهای مختلف پیش میروید و همواره حرفی برای گفتن و چیز جدیدی برای ارائه خواهید داشت. مشتریان دوست دارند در یک فضای شاد به خوردن یک نوشیدنی خنک مشغول شوند بنابراین برای اجرای دکور مغازه یک کافه باید المان های شادی بخش به دقت اجرا شود.
ویترین جلوی مغازه عموماً به وسیله شیشه ضدضربه و با دوام بالا از فضای بیرونی جدا میشود. طلا کالایی گرانبها و لوکس است که طرفداران بسیاری به ویژه در بین خانمها دارد. اساسا اینها می توانند هرچیزی باشند که یک وقفه بصری به مشتری می دهد و می توان از تابلوها و نمایشگرها و یا استندهای محصولات ویژه و فصلی استفاده کرد. نکته ظریفی که باید در چیدمان کالاها با توجه به تراز دید مشتری در نظر داشته باشید آن است که اگر در فروشگاه اقلامی داریم که مشتری هدف آن، کودکان هستند (مثل اسباب بازی و اکسسوری کودکان)، باید این اقلام را با توجه به تراز دید آنها در فروشگاه قرار دهیم. دزدی کردن یک کاری است که نیاز به سرعت بالا دارد بنابراین باید برای محل تمهیداتی را قرار داد که تا حد ممکن باعث شود که سارق برای دزدیدن وسیله به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد. بعنوان یک خرده فروش، می توانید از مبلمان، نمایشگرها، ویترینها، قفسه ها، و سایر وسایل برای ایجاد یک مسیر باز برای مشتریانتان در داخل فروشگاه استفاده کنید. در صورتی که می خواهید بهترین محیط را از لحاظ دکوراسیونی داشته باشید و مشتریانتان در مغازه شما احساس راحتی و امنیت داشته باشند، کافی است که به نکات مطرح شده به دقت توجه کنید.
باید در ادامه طراحی داخلی طلافروشی در قسمت اجرای طرح در کف مغازه بیان نماییم که سرامیک های اسپانیایی و همچنین ایتالیایی نسبت به سایر سرامیک های دیگر از لحاظ کیفیت و ابعاد متغیر بوده که این امر سبب گردیده تا دارای محدوده قیمتی بالاتری باشند. اما اما شما می دانید که اکثر مشتریان در امریکای شمالی، بطور طبیعی به سمت راست می پیچند؛ بنابراین کار بعدی شما این است که علاوه بر این عمل، آنها به قدم زدن در داخل فروشگاه برای کسب حداکثر مواجهه با محصولات شما ادامه خواهند داد. برای الماس ۴۰۰۰-۴۳۰۰ کلوین و برای طلا ۳۰۰۰-۳۵۰۰ کلوین رنگ های سبک ترجیح داده می شود. در سطح فروشگاه ، رنگهای گرم ۲۷۰۰-۳۰۰۰ کلوین برای روشنایی عمومی باید ارجح باشند. مراجعان متعددی برای خرید از جواهر فروشی وجود دارد اما برای بسیاری از موارد، خانمها هستند که مشتریان ثابت این مراکز خرید هستند. همچنین در این محل می توانید داستان محصولات خود را نیز ارائه دهید. در حرفه طلافروشی و صنعت خرید و فروش طلا و جواهرات نیز اصطلاحات و تعاریفی وجود دارند که اساس کار و خرید و فروش در این حرفه هستند.
اگر شما ارائهکننده طلا و جواهرات کلاسیک هستید، بهتر است از نور لوستر استفاده کنید. نور های دیواری، چراغ های دیوارکوب، لامپ های پایه دار زمینی، آویزها، چراغ های پله ای و لوستر ها را در نظر بگیرید. در ابتدا باید بدانید و در نظر بگیرید که از طراحی های بسیار شلوغ و خسته کننده نباید استفاده کنید زیرا مشتریان به داخل مغازه شما می آیند تا جواهرات زیبا را ببینند و حال دلشان خوب شود و از اینکه در کنار آن ها بخواهند به طراحی دکوراسیون داخلی شما نیز توجع کنند ممکن است آن ها دچار سردرگمی و دو دلی کند. بی شک در بازار شلوغ و پرترافیک طلافروشان، اهمیت ویترین و چیدمان طلا در آن موضوعی است که توجه بیشتر به آن، باعث فروش و جلب نظر مشتریان بیشتر خواهد شد. از آنجایی که طلا و زیورآلات به عنوان کالایی لوکس و ارزشمند محسوب می شود طراحی سایت طلا فروشی طرفداران بسیاری در میان صاحبان این صنف پیدا کرده است و همانند ویترین مغازه و فروشگاه که سعی در زیبا سازی و مجلل نمودن آن به وسیله تزئین با این فلز گران بها و ایجاد فضای رقابتی آن می شود در مقوله وب سایت نیز صدق خواهد کرد چرا که تفاوت بسیاری در نوع طراحی و شکل و شمایل یک وب سایت فروشگاهی که در آن لوازم خانگی و آشپزخانه و کالای دیجیتال و سایر خورده فروشی ها است با یک وب سایت که نیازمند نمایش شکوه و عظمت و جلوه و جلال این فلز لوکس و گرانبهاست می باشد.